Jedną z istotniejszych spraw przy podejmowaniu różnego rodzaju decyzji biznesowych jest wiedza na temat tego, w jakim miejscu dana firma się znajduje na rynku. Nie tylko będzie tu chodziło o konkurencję, lecz również zachowania klientów czy poziom skuteczności realizowanych działań reklamowych. Aby uzyskać wiarygodne informacje w tym temacie, to konieczne będzie wykonanie odpowiednich badań.
Z reguły są do tego zatrudniane specjalistyczne firmy, które mają duże doświadczenie w tym temacie i korzystają z odpowiednich narzędzi i metod. Dla większości firm będą przede wszystkim kluczowe badania marketingowe. To właśnie one dostarczą informacji, jaka jest znajomość danej marki pośród klientów, oraz jaką skuteczność mają promocyjne działania, które dana firma prowadzi. Ciekawym tego uzupełnieniem są najróżniejsze badania rynku, które mylone są przez wielu z marketingowymi. Ale one na celu mają zmierzenie zachowań uczestników tego rynku w różnych obszarach.
+Tekst Sponsorowany+