Co poniektóre strategie zezwalające na efektywną reklamę to kojarzenie psychologiczno-uczuciowe klienta za pośrednictwem estetyki (obrazów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (ludzi sławnych czy też znanych w pożądany sposób), pokazów (egzaminów, prób, dowodów). Znaczenie może wykorzystać dobry moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Kontrahent zaczyna zachowywać w pamięci przesłanie, kiedy jest ono nieustannie powtarzane - na przykład za pomocą akcesoriów typu technologia antybakteryjna. W reklamie trzeba być szczerym, gdyż oszustwo tworzy u kontrahentów frustrację.
Powoduje, iż czuje się on niepoprawnie oraz prowadzi do uczuć depresyjnych, jakie mogą nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje wiele przypadków, wypada, w takim razie być ostrożnym oraz uczciwym, co daje lepsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, iż każda reklama musi dokonać praktycznej propozycji konsumentowi. Propozycja musi wyróżniać się od konkurencji (przewaga konkurencyjna. Ma obowiązek ona być na tyle interesująca, iż wpłynie na pełny rynek docelowy produktu.