Peryferyjną część opony oznaczamy bieżnikiem. To ów bieżnik styka się otwarcie z podłożem, a zatem drogą, po której porusza się samochód. Tutaj wielkie znaczenie ma tak zwana wulkanizacja, w wyniku której powstaje twarda guma (nieraz jest to kauczuk) oraz to ta guma jest odpowiedzialna zarówno za osłonę czoła opony, jak oraz jej przyczepność na drodze. Jest to guma dopieszczana rowkami o różnym wzorze i przenigdy powierzchnia ta w wypadku samochodów nie powinna być gładka.
Co ważne mamy kilka typów bieżnika w zależności od tego po jakiej nawierzchni będzie poruszał się pojazd. Jeżeli pragniesz wymienić pony, wpadnij na mobilnawulkanizacja-krakow.pl. Może to być bo jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie wtedy opony mają bieżnik gruby, wypukły i głęboki. Kiedy jeździmy po miejskich ulicach oraz autostradach perfekcyjne są opony bieżnikowane drobnymi i stosunkowo płaskimi rowkami, a w wypadku nawierzchni pośredniej pomiędzy terenową, a uliczną najprawidłowiej sprawdza się bieżnik o rowkach średniej głębokości.